NAZIV PROJEKTA
Škola za okoliš
PODRUČJE RADA
Zaštita okoliša i održiv razvoj
CILJEVI PROJEKTA
Omogućiti učenicima suvremene načine za stjecanje znanja i samoobrazovanja kao pretpostavku njihovog uspješnog studija ili rada, omogućiti učenicima da sami vrednuju postignute rezultate (samoocjenjivanje), da rezultate svoga rada prezentiraju široj društvenoj zajednici, uključiti što više zainteresiranih učenika kako bi senzibilizirali ekološku svijest kod mladih ljudi, približiti učenike prirodi kako bi shvatili važnost zaštite i očuvanja prirodne baštine, približiti učenicima razne tehnologije kako bi shvatili da je moguće ostvariti suživot tehnologije i prirode, omogućiti učenicima rad na terenu kako bi istraživanjima stjecali znanja te vezu sa svijetom (internet) kako bi razmjenom podataka shvatili važnost očuvanja okoliša globalno, te omogućiti im kvalitetno provođenje slobodnog vremena u okviru društveno korisnog rada.
PODACI O DOSADAŠNJEM RADU, AKTIVNOSTIMA I REZULTATIMA
U suradnji s projektom Labin-zdravi grad realizirano je niz projekata od kojih ističemo:
- „Zaštićena prirodna baština Labinštine“
- „Crne točke“ u našem okolišu
- Eko-etno projekt “How did our ancestors live”
- “Umiru li borove šume”
- “Spilje i jame Labinšćine”
- “Krške lokve Labinšćine”
- “Vode naših kalanica”
- “Pješačka staza Labin-Rabac”
- “Zaštitimo našu djecu i sebe od ambrozije!”
- “Ekološka osviještenost u mom gradu”
- “Neka naša Istra blista ali ne po noći”
- “Europski tjedan mobilnosti”
- Obilježavanje značajnih datuma: „Svjetskog dana voda“, „Dana planeta Zemlja“ „Svjetskog dana zaštite okoliša“, „Dana plavih zastava“
- Obilježavanje značajnih godina: Međunarodne godine biološke raznolikosti, Međunarodne godine šuma
Priznanja i članstva:
- 1995. godine naša škola je postala član UNESCO-SEMEP I GLOBE programa,
- 1997. i 2006. godine dobiven Srebrni Oskar Državne uprave za zaštitu okoliša,
- 1998. godine prof. Mira Hrvatin i Čeda Perko postaju GLOBE – učitelji i od tada postajemo GLOBE- ŠKOLA u okviru svjetskog GLOBE projekta,
- 1999. godine na Državnim susretima GLOBE škola osvajamo 1. mjesto za rad naše grupe te posebno za suradnju sa gospodarstvom, lokalnom upravom i udrugama,
- 2000. godine na zamolbu Ministarstva vanjskih poslova naša škola je provela vrednovanje UNESCO-vih edukacijskih materijala (Resource Kit Science & Technology Education),
- kao aktivna škola dobili smo čast da budemo domaćini Državnih GLOBE susreta,
- 2001. godine nagrađeni smo kao škola sa najviše učeničkih istraživanja u okviru GLOBE programa,
- 2002. godine dobiveno je priznanje Istarske županije,
- 2003. i 2008. godine naši učenici bili su dio Hrvatske reprezentacije na Svjetskoj GLOBE Olimpijadi,
- Od 2004. do 2009. godine sudjelujemo na UNESCO-SEMEP ljetnoj školi u Visu,
- 2004. godine EKO GRUPA je izdala brošuru “KAKO SU ŽIVELI NAŠI STARI”,
- 2005. godine postajemo međužupanijski GLOBE CENTAR voditeljica kojega je Čeda Perko, uključili smo se u projekt Istarske županije «EKO TEENS», na Državnim susretima GLOBE škola nagrađeni smo za najbolji projekt ”Krajobrazne osobitosti pješačke staze Labin – Rabac” i osvojili smo 1. mjesto u natjecanju iz poznavanja Globe sadržaja te bili domaćini UNESCO-SEMEP i GLOBE seminara za voditelje iz cijele Hrvatske. Iste godine, u suradnji s Holcimom održan je dvodnevni EKO-KAMP SKITAČA 2005, u okviru kojeg su učenici analizirali 50-tak uzoraka tla koje su donijeli naši sugrađani,
- 2006. Godine voditeljice Mira Hrvatin i Čeda Perko dobitnice su Godišnjeg priznanja Grada Labina, te je ostvarena suradnja sa GLOBE školom SOU Orde Čopela iz Prilepa u Makedoniji,
- 2009. godine naši učenici učestvuju na XII. Međunarodnoj koli demokracije u sklopu XVI. Motovunske ljetne škole unapređenja zdravlja te smo se uključili u međunarodni program „World walks for water“,
- 2010. godine dobitnici smo međunarodnog priznanja GLOBE STAR i priznanja EKO ANĐELI, aktivno smo učestvovali u obilježavanju Europskog tjedna mobilnosti, a dvije učenice su bile sudionice ljetne škole u okviru programa E.A.R.TH. I dalje aktivno sudjelujemo u provedbi Međunarodne škole demokracije,
- 2011. godine na državnoj GLOBE smotri dobili smo 1. nagradu za projekt „Vode naših kalanica“ i uključili smo se u međunarodni „The Tree Ring“ projekt,
- 2012. godine po drugi put domaćini smo Državne smotre i natjecanja GLOBE škola Hrvatske, a u okviru „The Tree Ring“ projekta ugostili smo učenike i profesore iz škole Vest-Telemark vgs, iz norveškog grada Dalena.
NASTAVAK AKTIVNOSTI I PLANOVI ZA BUDUĆNOST
2012. godine obilježili smo 35-tu godišnjicu EKO-GRUPE naše škole koja je bila preteča ovog programa. Svake godine planira se uz stalne međunarodne projekte i ekološke akcije jedna nova programska tema koja se realizira kroz godinu dana. Ovakav način rada do sada je pokazao vrlo dobre rezultate što pokazuje aktivno godišnje uključenje od 200-tinjak zainteresiranih i nadarenih učenika u projekt, a i kroz dobru suradnju sa lokalnom zajednicom i gospodarskim subjektima, pa vjerujemo u njegovu budućnost.
OSTALO ŠTO NIJE OBUHVAĆENO UPITNIKOM
MOTO projekta je “KAKO SE RADOVATI ŠKOLI ILI KAKO GLAVU KREIRATI DA ŠKOLU VOLIŠ”
LOGO projekta je:
Projekt preko interneta ima stalnu vezu s znanstvenicima cijelog svijeta:
www.globe.gov
http://www.facebook.com/TheGLOBEProgram?fref=ts
www.semep.hr
http://www.facebook.com/pages/The-Tree-Ring-Project/268874193175050
KOJE SADRŽAJNE CILJEVE BI SUDIONICI PROJEKTA ŽELJELI POSTIĆI
Odnos čovjek–okoliš najbolje se može proučiti na osnovu vlastitog istraživanja i mjerenja, pa su u program ugrađeni praktični radovi na terenu. Svrha je takvog pristupa razvijati sposobnosti uočavanja i raščlanjivanja promjena u prirodnim procesima te donošenje zaključaka na osnovu rezultata objektivnog mjerenja i pokusnog provjeravanja. Na taj će način mnoge informacije koje su učenicima u okviru redovne nastave predočene kao gotove činjenice biti zamijenjene metodom promatranja, uspoređivanja promjena u prirodi, a interdisciplinaran pristup omogućit će bolje razumijevanje i lakše rješavanje problema. Učenici će ovim programom biti u mogućnosti spoznati što je čovjek učinio prirodi, pa i samom sebi kako bi shvatili važnost svoje uloge u budućnosti.
Današnji naraštaj učenika će graditi novo društvo i stvarati nove tehnologije, a istovremeno će biti prisiljen ispravljati pogreške učinjene u prošlosti i sadašnjosti, kako bi im život u budućnosti bio ljepši i u skladu sa prirodom, a ne na račun prirode.
KOJIM SADRŽAJIMA I PITANJIMA SE BAVI PROJEKTNI TIM
– Uvođenje interdisciplinarnog pristupa
– Razvijanje projektne nastave
– Poticanje suradnje škole sa znanstvenim institucijama, gospodarstvom i lokalnom upravom.
– Osmišljavanja projekata, aktivnosti i akcija sa područja zaštite okoliša i održivog razvoja u suradnji s lokalnom upravom, posebno s projektom Labin-zdravi grad.
KOJIM SE METODAMA PROJEKT SLUŽI
Projektna nastava koja primjenjuje interdisciplinaran pristup, timski i suradnički rad, praktičan rad na terenu i u školskom laboratoriju, suradnja na edukaciji sudionika u relevantnim institucijama (MEF Rijeka,Vodovod Labin, ZZJZ Istarske županije, Šumarski institut Zagreb i dr.)
PODATCI O PROJEKTNOM TIMU
Mira Hrvatin, dipl. ing. biotehnologije, savjetnik
Čeda Perko, dipl. ing. agronomije
Čedomir Ružić, prof., ravnatelj
Olivera Tadić, dipl. ing. kemijske tehnologije
Sandra Juran, prof. kemije i biologije, mentor
Karmen Diminić Milevoj, , prof. geografije, mentor
MJESTO I VRIJEME PROVOĐENJA AKTIVNOSTI PROJEKTA
Srednja Škola Mate Blažine Labin, područje Grada Labina, Labinštine i Istarske županije.
GODINA OSNUTKA
1997.
DOB I BROJ IZRAVNIH KORISNIKA PROJEKTA KOJI SU DOSAD SUDJELOVALI U AKTIVNOSTIMA I KOLIKO IH TRENUTNO SUDJELUJE U PROJEKTU
Godišnje je izravno uključeno 200-tinjak učenika svih struka i uzrasta, a indirektno su u program uključeni i svi ostali učenici škole.
Lokalna samouprava je izravno uključena kroz potporu programu te korištenjem rezultata programa, a gospodarski subjekti su uključeni kroz suradnju i pomoć u realizaciji programa.