NAZIV PROGRAMA

Radionica „Moja slika u ogledalu“

PODRUČJE RADA

Prevencija asocijalnih i ovisničkih ponašanja kod djece kroz razvoj socijalnih i komunikacijskih vještina.

CILJEVI RADIONICE-PROJEKTA

Dugoročni ciljevi: razvoj samopoštovanja i uspješnog identiteta, razvoj vještina komunikacije, razvoj emocionalne i socijalne inteligencije, razvoj vještine konstruktivnog rješavanja sukoba, razvoj odgovornosti za vlastite postupke.

Kratkoročni ciljevi: usvajanje osnovnih spoznaja o ljudskim potrebama i emocijama te o ponašanju, prepoznavanje emocionalnih reakcija, razvijanje vještine pozitivnog djelovanja u problemskim situacijama, razvijanje sposobnosti koncentracije i usmjeravanja pažnje.

PODACI O DOSADAŠNJEM RADU, AKTIVNOSTIMA I REZULTATIMA

Tijekom ove školske godine 2012/2013. u četvrtim razredima osnovnih škola provode se radionice čije su teme vezane uz vođene fantazije, uz pričanje kratkih priča za prevladavanje tjeskobe, jačanje samopouzdanja, stvaranje dobrog raspoloženja, opuštanje i pronalaženje osobnog identiteta, uz aktivnosti za prevladavanje stresa i kontrolu emocionalnih reakcija, uz rad na problemskim situacijama te na uvježbavanju motoričkih vještina, pažnje i koncentracije.

Za učenike šestih razreda, u mjesecu borbe protiv ovisnosti, provedene su radionice na temu pozitivnih i negativnih ovisnosti na kojima se razrađivao pojam ovisnosti, razlozi njihovog pojavljivanja i načina na koje ih prepoznajemo, prepoznavali utjecaji raklama i društva na pojavu ovisnosti. Učenici su također pripremali poruke za svoje roditelje  koje su kasnije bile korištene tijekom predavanja za roditelje. Kroz predavanja roditelji su bili upoznati sa specifičnostima rizičnih ponašanja djece tijekom njihova sazrijevanja te s mogućnostima sprječavanja asocijalnih i ovisničkih ponašanja.
 
NASTAVAK AKTIVNOSTI I PLANOVI ZA BUDUĆNOST

U narednom razdoblju sa stručnim suradnicima škola dogovorit će se koje će se aktivnosti, ovisno o potrebama svake škole, provoditi u prvim, trećim ili petim razredima. Teme radionica uskladit će se s planiranim aktivnostima kurikuluma zdravstevnog odgoja.

Također su započele pripreme za formiranje HIT grupa ili grupa vršnjačke pomoći koje će sačinjavati zainteresireani učenici petih, šestih i sedmih razreda. Grupa će nakon provedene edukacije sudjelovati u provođenju radionica za pomoć mlađim učenicima u učenju, vježbanju čitanja i pisanja, vježbanju pažnje i koncentracije, te kreativnom izražavanju.

KOJE SADRŽAJNE CILJEVE BI SUDIONICI RADIONICE-PROJEKTA ŽELJELI POSTIĆI  

Sudionici projekta željeli bi omogućiti učenicima uspješnije usvajanje osnovnih spoznaja o ljudskim potrebama, ponašanjima i emocijama,  omogućiti im bolje stjecanje uvida u vlastite i tuđe emocionalne reakcije, pomoći im u razvijanju vještine pozitivnog djelovanja u problemskim situacijama, pomoći im u razvijanju bolje sposobnosti koncentracije i usmjeravanja pažnje te im pomoći u jačanju samopouzdanja.

KOJIM SADRŽAJIMA I PITANJIMA SE BAVI PROJEKTNI TIM

Projektni se tim bavi organizacijskim uvjetima za provedbu sadržaja radionica, suradnjom sa stručnim suradnicima škola oko dogovora o potrebnim sadržajima rada, edukacijom članova tima za provedbu planiranih aktivnosti i jačanjem osobnih kapaciteta članova tima te poticanjem timskog rada.

KOJIM SE METODAMA RADIONICA – PROJEKT SLUŽI

Projekt se provodi kroz radionički i timski oblik rada uz korištenje demonstracija, osobnih iskustava i rad na sebi.

MJESTO I VRIJEME PROVOĐENJA AKTIVNOSTI RADIONICE-PROJEKTA

Satovi razrednika u osnovnim školama i gradsko savjetovalište.

GODINA OSNUTKA

1997.

DOB I BROJ IZRAVNIH KORISNIKA RADIONICE-PROJEKTA KOJI SU DOSAD SUDJELOVALI U AKTIVNOSTIMA I KOLIKO IH TRENUTNO SUDJELUJE U RADIONICI-PROJEKTU    

Osnovnoškolci.