NAZIV PROGRAMA
Radionica „Moja slika u ogledalu“
PODRUČJE RADA
Prevencija asocijalnih i ovisničkih ponašanja kod djece kroz razvoj socijalnih i komunikacijskih vještina.
CILJEVI RADIONICE-PROJEKTA
Dugoročni ciljevi: razvoj samopoštovanja i uspješnog identiteta, razvoj vještina komunikacije, razvoj emocionalne i socijalne inteligencije, razvoj vještine konstruktivnog rješavanja sukoba, razvoj odgovornosti za vlastite postupke.
Kratkoročni ciljevi: usvajanje osnovnih spoznaja o ljudskim potrebama i emocijama te o ponašanju, prepoznavanje emocionalnih reakcija, razvijanje vještine pozitivnog djelovanja u problemskim situacijama, razvijanje sposobnosti koncentracije i usmjeravanja pažnje.
PODACI O DOSADAŠNJEM RADU, AKTIVNOSTIMA I REZULTATIMA
Tijekom ove školske godine 2012/2013. u četvrtim razredima osnovnih škola provode se radionice čije su teme vezane uz vođene fantazije, uz pričanje kratkih priča za prevladavanje tjeskobe, jačanje samopouzdanja, stvaranje dobrog raspoloženja, opuštanje i pronalaženje osobnog identiteta, uz aktivnosti za prevladavanje stresa i kontrolu emocionalnih reakcija, uz rad na problemskim situacijama te na uvježbavanju motoričkih vještina, pažnje i koncentracije.
Za učenike šestih razreda, u mjesecu borbe protiv ovisnosti, provedene su radionice na temu pozitivnih i negativnih ovisnosti na kojima se razrađivao pojam ovisnosti, razlozi njihovog pojavljivanja i načina na koje ih prepoznajemo, prepoznavali utjecaji raklama i društva na pojavu ovisnosti. Učenici su također pripremali poruke za svoje roditelje koje su kasnije bile korištene tijekom predavanja za roditelje. Kroz predavanja roditelji su bili upoznati sa specifičnostima rizičnih ponašanja djece tijekom njihova sazrijevanja te s mogućnostima sprječavanja asocijalnih i ovisničkih ponašanja.
NASTAVAK AKTIVNOSTI I PLANOVI ZA BUDUĆNOST
U narednom razdoblju sa stručnim suradnicima škola dogovorit će se koje će se aktivnosti, ovisno o potrebama svake škole, provoditi u prvim, trećim ili petim razredima. Teme radionica uskladit će se s planiranim aktivnostima kurikuluma zdravstevnog odgoja.
Također su započele pripreme za formiranje HIT grupa ili grupa vršnjačke pomoći koje će sačinjavati zainteresireani učenici petih, šestih i sedmih razreda. Grupa će nakon provedene edukacije sudjelovati u provođenju radionica za pomoć mlađim učenicima u učenju, vježbanju čitanja i pisanja, vježbanju pažnje i koncentracije, te kreativnom izražavanju.
KOJE SADRŽAJNE CILJEVE BI SUDIONICI RADIONICE-PROJEKTA ŽELJELI POSTIĆI
Sudionici projekta željeli bi omogućiti učenicima uspješnije usvajanje osnovnih spoznaja o ljudskim potrebama, ponašanjima i emocijama, omogućiti im bolje stjecanje uvida u vlastite i tuđe emocionalne reakcije, pomoći im u razvijanju vještine pozitivnog djelovanja u problemskim situacijama, pomoći im u razvijanju bolje sposobnosti koncentracije i usmjeravanja pažnje te im pomoći u jačanju samopouzdanja.
KOJIM SADRŽAJIMA I PITANJIMA SE BAVI PROJEKTNI TIM
Projektni se tim bavi organizacijskim uvjetima za provedbu sadržaja radionica, suradnjom sa stručnim suradnicima škola oko dogovora o potrebnim sadržajima rada, edukacijom članova tima za provedbu planiranih aktivnosti i jačanjem osobnih kapaciteta članova tima te poticanjem timskog rada.
KOJIM SE METODAMA RADIONICA – PROJEKT SLUŽI
Projekt se provodi kroz radionički i timski oblik rada uz korištenje demonstracija, osobnih iskustava i rad na sebi.
MJESTO I VRIJEME PROVOĐENJA AKTIVNOSTI RADIONICE-PROJEKTA
Satovi razrednika u osnovnim školama i gradsko savjetovalište.
GODINA OSNUTKA
1997.
DOB I BROJ IZRAVNIH KORISNIKA RADIONICE-PROJEKTA KOJI SU DOSAD SUDJELOVALI U AKTIVNOSTIMA I KOLIKO IH TRENUTNO SUDJELUJE U RADIONICI-PROJEKTU
Osnovnoškolci.