NAZIV RADIONICE    

Uspješno roditeljstvo

PODRUČJE RADA    

Edukacijski rad s roditeljima

CILJEVI RADIONICE    

Uključiti, educirati i senzibilizirati što više zainteresiranih roditelja u traženju učinkovitijih načina odnosa, komunikacije i općenito odgoja djece u osjetljivom razdoblju odrastanja i sazrijevanja, podizanje razine kvalitete odnosa roditelj-dijete, stjecanje novih socijalnih vještina, kvalitetno provođenje slobodnog vremena i prevencija rizičnog ponašanja djece i mladih.

SADRŽAJNI CILJEVI RADIONICE

Razumijevanje psiholoških mehanizama funkcioniranja djeteta i djetetovih potreba, stjecanje novih znanja iz pedagoško-psihološkog područja odgoja djeteta, edukacija roditelja o načinu ostvarivanja  kvalitetnog odnosa i vještine vođenja i korištenja učinkovitih načina ponašanja, razmjenjivanje iskustva o djetetu i sebi kao roditelju i stjecanje vještine kvalitetne komunikacije i uspješnog rješavanja konflikta.

SADRŽAJ PROGRAMA

Sadržaj programa se sastoji od tri tematske cjeline:
I. Kako biti djelotvorniji roditelj: odnosi se na razumijevanju psiholoških mehanizama funkcioniranja djeteta kroz razumijevanje djetetovih psiholoških potreba.
II. Kako uspostaviti kvalitetan odnos roditelj-dijete: odnosi se na osnaživanje roditelja kroz iskustvo pozitivnog, ugodnog i zabavnog dijeljenja sebe kao roditelja u suradnji s drugim roditeljima.
III. Kako uspješno komunicirati i rješavati konflikte sa svojom djecom: odnosi se na razvijanje socijalnih vještina (kvalitetnu komunikaciju i uspješno rješavanje konflikata). Na kraju III. tematske cjeline roditeljima se dodjeljuju priznanja za uspješno sudjelovanje u radu edukativne radionice.

KOJIM SE METODAMA RADIONICA SLUŽI 

Metoda rada obuhvaća doživljajne radionice kroz doživljajno učenje za što se koriste individualne i grupne tehnike rada (promatranje, aktivno slušanje, igranje uloga, rješavanje sukoba, grupne igre). Cjelokupni rad u radionicama organiziran je kroz aktivno sudjelovanje svih sudionika putem rasprava, razmjene mišljenja i iskustava, grupnog rada i izlaganja koja se temelje na najnovijim teorijskim spoznajama o efikasnim načinima odgoja djece.

MJESTO I VRIJEME PROVOĐENJA AKTIVNOSTI RADIONICE

Program se od 1997. godine kontinuirano provodi na području Grada Labina za interesne grupe roditelja djece predškolske dobi (Dječji vrtić PJERINA VERBANAC Labin) i za interesne grupe roditelja djece srednjoškolske dobi.

Raspored edukativnih radionica za roditelje djece predškolskog uzrasta: nastavak za interesnu grupu koja je započela sa radom u studenom 2012.

Početak rada nove grupe u veljači 2013. (zainteresirani roditelji mogu se prijaviti u dječjem vrtiću ili osobno voditeljima programa).

GODINA OSNUTKA

1997.

DOB I BROJ IZRAVNIH KORISNIKA RADIONICE-PROJEKTA KOJI SU DOSAD SUDJELOVALI U AKTIVNOSTIMA     

572 roditelja od 1997. do 2012.

PODACI O DOSADAŠNJEM RADU, AKTIVNOSTIMA I REZULTATIMA

Dosadašnji rezultati postignuti programom temelje se na analizi evaluacijskih listova koje su roditelji ispunjavali nakon svake tematske cjeline na temelju kojih zaključujemo:
– da su znanja koja su roditelji stekli u edukacijskim radionicama primjenljiva u odgojnoj praksi,
– da pristupi i metode koje se koriste u edukaciji i senzibiliziranju roditelja osnažuju roditelje u traženju djelotvornijih načina komunikacije i rješavanja konflikata,
– da promiču kvalitetne odnose u obitelji što djeluje preventivno na mogućnost pojave rizičnih ponašanja djece i mladih.

NASTAVAK AKTIVNOSTI I PLANOVI ZA BUDUĆNOST

Nastavak edukacije za sve roditelje djece predškolske dobi prema posebnom rasporedu za Dječji vrtić PJERINA VERBANAC Labin te edukacija za interesne grupe roditelja učenika Srednje škole MATE BLAŽINE Labin

OSTALO

Projekt  je na županijskoj razini evaluiran od strane županijskog tima kao uspješan program rada s roditeljima unutar projekta „Zajednice koje brinu“ kao prevencija poremećaja u ponašanju koji se ostvaruje u suradnji s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta i Upravnog odjela za zdravstvo i socijalnu skrb Istarske županije.

Na osnovi rezultata istraživanja postavljeni su i prioriteti u preventivnom djelovanju-razvijanje roditeljskih vještina.