NAZIV PROGRAMA

Likovna radionica LABIN – RABAC

PODRUČJE RADA

Likovna kultura (crtanje, slikanje, oblikovanje, teorija likovnih umjetnosti…)

CILJEVI RADIONICE

Razvijanje mašte i kreativnog mišljenja, opuštanje učenika kroz praktične likovne aktivnosti, usvajanje znanja o likovnom jeziku i razvoj likovnog-vizualnog  mišljenja, razvijanje motoričkih i socijalnih vještina, razvoj estetičke osjetljivosti i emocija i aktivnog i istraživačkog odnosa prema okolini.

PODACI O DOSADAŠNJEM RADU, AKTIVNOSTIMA I REZULTATIMA

Održavanje likovnih izložbi (do 3 godišnje) u Labinu i drugim mjestima, bavljenje scenografijom, organizacija modnih revija, dekoracije izloga i uređenje prostora. Polaznici radionice uključuju se u razne projekte tijekom godine kao što su obilježavanje Mjeseca borbe protiv ovisnosti, obilježavanje Božića i Nove godine, Karnevalske svečanosti, obilježavanje Dana zaljubljenih – Valentinova, Uskršnje aktivnosti, obilježavanje Dana žena, Svjetskog dana voda,  Dana planeta Zemlje (dijeljenje sadnica u Rapcu uz dobrovoljni prilog), Međunarodnog dana sporta i slične aktivnosti. 

Posljednjih nekoliko godina bavimo se oslikavanjem muralesa to smo započeli kolske godine 2003./2004. s prvim projektom na temu „Sunce, more i nebo“ – ovaj murales nalazio se je u dvorištu Osnovne škole Matije Vlačića. Oslikan je i zidić ispred tog muralesa i taj naš rad ističe se jer se je izvrsno uklopio i saživio s okolinom. U atriju Osnovne škole Matije Vlačića oslikano je nekoliko muralesa, i to na  temu „Ekologija – cvijeće našeg vrta I.“,  „Ekologija – cvijeće našeg vrta – II.“, „Duga“, „Svijet podmorja I.“ i „Svijet podmorja II.“. Na rivi u Rapcu oslikan je zid kroz cijelu širinu parkirališta na temu „More, planine i sunce“. Sveukupno je u sklopu radionice oslikano 6 muralesa.

Dosadašnjim radom i aktivnostima postignuti su izvrsni rezultati na više nivoa, i to kroz:

–    učenikovo razumijevanje likovnog problema,
–    veću disciplinu u razredu tijekom nastave,
–    zadovoljavajući estetski izgled likovnih uradaka,
–    samostalnu aktivnost učenika,
–    uspješno korištenje likovnih materijala i tehnika.

NASTAVAK AKTIVNOSTI I PLANOVI ZA BUDUĆNOST

Nastavak aktivnosti planira se kroz organizaciju skupnih izložbi polaznika radionice u Labinu i drugim gradovima, stalne postave radova u ustanovama u skladu s  dogovorom u drugim mjestima, novom postavom radova u Centru za socijalnu skrb, likovnom postavom radova i u drugim Centrima za   socijalnu skrb, postavom izložbi na dječjem odjelu u bolnici u Puli. Također, nastavlja se oslikavanje preostalih zidova u atriju Osnovne škole Matije Vlačića.

Radionica sudjeluje i u projektu Veliki likovni umjetnici te Dječji film koji se bave godišnjim istraživanjem i radom te projektu Oslikavanje Novogodišnjih Loptica kada se za Božić i Novu godinu, uređuje bor za Grad Labin, Centar za socijalnu skrb, Policijsku postaju itd. Tkođer se provodi oblikovanje životinja u kombiniranoj tehnici forma viva, kaširani papir.

OSTALO ŠTO NIJE OBUHVAĆENO UPITNIKOM

Učenike se s lakoćom motivira da se upišu u radionicu zahvaljujući radu u školi i bogatoj osobnoj biografiji – brojne samostalne i skupne izložbe u zemlji i inozemstvu. Direktan kontakt u nastavi omogućuje izvrsna iskustva i bolja upoznavanja senzibiliteta djeteta radi usmjeravanja u likovnom izražavanju kao i usmjeravanje u budućnost.

Vrijedno je istaknuti da treba polaznike radionica motivirati i:

– zadavanjem zanimljivih likovnih tema,
– korištenjem određene likovne tehnike s kojom se ne
  susreću za vrijeme nastavnog sata,
– određenim motivacijskim postupcima,
– adekvatnom komunikacijom.

KOJE SADRŽAJNE CILJEVE BI SUDIONICI RADIONICE ŽELJELI POSTIĆI – KOJIM SADRŽAJIM I PITANJIMA SE BAVI PROJEKTNI TIM

    Sudionici radionice usvajaju:
–    Verbalne vještine – postavljanje pitanja, davanje odgovora
–    Poznavanje likovnog jezika
–    Motoričke sposobnosti – stjecanje odgovarajućih vještina u praktičnom radu
–    Kreativno mišljenje i izražavanje
–    Samostalno istraživanje
–    Rješavanje problema
–    Usvajanje likovnog-vizualnog jezika
–    Razvijanje emocionalnih komponenti poput empatije, samopouzdanja, intuicije
–    Razvijanje socijalnih vještina.

KOJIM SE METODAMA RADIONICA SLUŽI

Metoda povezivanja likovnih sadržaja s kontekstom  (životnom okolinom)
–    Metoda autonomnosti – ispreplitanje različitih poticaja i  postupaka ovisno o situaciji
–    Metoda istraživanja
–    Metoda razvijanja estetskog i likovnog senzibiliteta (osjetljivost za likovne elemente i njihove odnose)
–    Metoda rješavanja problema kroz samostalno otkrivanje i vlastito iskustvo učenika
–    Metoda analize umjetničkih reprodukcija – dječjih likovnih radova
–    Metoda nelingvističkih prikaza – kreativna vizualizacija
–    Metoda uspoređivanja – pronalaženje sličnosti i razlika
–    Metoda demonstracije
–    Metoda uporabe različitih medija
–    Metoda razgovora (pitanje-odgovor)
–    Metoda izlaganja gradiva – objašnjavanje likovnih pojmova.

MJESTO I VRIJEME PROVOĐENJA AKTIVNOSTI RADIONICE

Labin, Osnovna škola Matije Vlačića: ponedjeljkom od 16.00 do 18.00 sati
Rabac, Klub umirovljenika: subotom od 11.00 do 13.00 sati

GODINA OSNUTKA    

1997.

DOB I BROJ IZRAVNIH KORISNIKA RADIONICE – PROJEKTA KOJI SU DOSAD SUDJELOVALI U AKTIVNOSTIMA I KOLIKO IH TRENUTNO SUDJELUJE U RADIONICI

Radionicu je polazilo oko 700 učenika od V. do VIII. razreda.
Trenutno radionicu polazi 30 učenika.