NAZIV PROGRAMA
PATHS – RASTEM
PODRUČJE RADA
PATHS – RASTEM je sveobuhvatan program za promicanje emocionalne i socijalne kompetencije i smanjivanja agresije i nasilnih ponašanja u ranoj osnovnoškolskoj dobi. Kod djece promiče povećanje samokontrole, bolje razumijevanje osjećaja i emocionalnih stanja, vještine rješavanja problema u međuljudskim odnosima, bolje odnose s vršnjacima te daje poseban naglasak na razvoj samopoštovanja djece.
Ovaj inovativni kurikulum za djecu u vrtiću i nižim razredima osnovne škole (5 do 12 godina) mogu koristiti odgajatelji, učitelji i stručni suradnici kao višegodišnji, kontinuirani prevencijski model.
CILJEVI RADIONICE-PROJEKTA
Promicanje povećane samokontrole, bolje razumijevanje osjećaja i emocionalnih stanja, vještine rješavanja problema u međuljudskim odnosima, bolje odnose s vršnjacima te poseban naglasak na razvoj samopoštovanja djece.
PODACI O DOSADAŠNJEM RADU, AKTIVNOSTIMA I REZULTATIMA
U osnovnim škola Matije Vlačića i „Ivo Lola Ribar” Labin te Dječjem vrtiću „Pjerina Verbanac“ ovaj se program provodio kao pilot projekt s ciljem utvrđivanja efikasnosti ovakvog oblika rada s učenicima te mogućnosti daljnje primjene u drugim školama. Program je razvijen u SAD-u, a do sada se provodio i provodi u Hrvatskoj u sklopu znanstveno-akcijskog projekta «Zajednice koje brinu kao model prevencije poremećaja“ u ponašanju djece i mladih» u posljednje 4 godine.
Projekt je financiran od strane Istarske županije i Grada Labina. Vodio se kao dio suradnje Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Centra za prevencijska istraživanja Pennsilvania State Sveučilišta iz SAD-a.
Dio je šireg, znanstvenog projekta Zajednice koje brinu čiji je nositelj prof.dr.sc. Josipa Bašić. Učenici su ovaj program izuzetno pozitivno prihvatili i s užitkom savladavali njegove sadržaje.
NASTAVAK AKTIVNOSTI I PLANOVI ZA BUDUĆNOST
Nastavak aktivnosti u sklopu programa.
KOJE SADRŽAJNE CILJEVE BI SUDIONICI RADIONICE-PROJEKTA ŽELJELI POSTIĆI
Promicanje povećane samokontrole, bolje razumijevanje osjećaja i emocionalnih stanja, vještine rješavanja problema u međuljudskim odnosima, bolje odnose s vršnjacima te poseban naglasak na razvoj samopoštovanja djece.
KOJIM SE METODAMA RADIONICA – PROJEKT SLUŽI
Edukacija u dječjem vrtiću i osnovnim školama – inovativni kurikulum za djecu u vrtiću i nižim razredima osnovne škole.
MJESTO I VRIJEME PROVOĐENJA AKTIVNOSTI RADIONICE-PROJEKTA
Dječji vrtić „Pjerina Verbanac“ i osnovne škole Matije Vlačića i „Ivo Lola Ribar“.
DOB I BROJ IZRAVNIH KORISNIKA RADIONICE-PROJEKTA KOJI SU DOSAD SUDJELOVALI U AKTIVNOSTIMA I KOLIKO IH TRENUTNO SUDJELUJE U RADIONICI-PROJEKTA
Djeca u vrtiću i nižim razredima osnovne škole (5 do 12 godina).