Centar „Liče Faraguna“ obilježio jubilarni 10 Svjetski dan svjesnosti o autizmu, pod motom „Rušimo zajedno barijere autizma – izgradimo pristupačno društvo!”
S ciljem obilježavanja ovog dana učitelj Krešo Runko i učiteljica Katja Faraguna sa svojim učenicima posjetili su park prirode Učku  gdje su učenici imali priliku vidjeti i upoznati  razne životinje toga kraja, upoznat vode našeg zavičaja od potoka do slapa, te razno cvijeće koje nagovještava i krasi proljeće.
 
U nastavku kratak osvrt na Autizam. 
AUTIZAM je vrlo složen neurorazvojni poremećaj koji zahvaća sve aspekte dječje ličnosti (komunikacija, motorika, ponašanje i učenje).
U osnovi svih teškoća osoba s PAS (poremećajima autističnog spektra) su unutarnje kočnice koje stoje na putu uspostavljanja socijalne interakcije (nezainteresiranost ili slabije zanimanje za igru i druženje s drugima), verbalne ili neverbalne komunikacije (izostanak govora ili zaostajanje u govoru, doslovno shvaćanje, drugačije razumijevanje), mogućnosti imaginacije (suženi interesi, neobične aktivnosti i ponašanja, ponavljajuće i stereotipne radnje) te senzorne integracije. Naime, djeca s autizmom vide, čuju i osjećaju, ali te utiske teško sklapaju u smislenu cjelinu, pa se stoga povlače u vlastiti svijet u kojem nalaze sigurnost. Stoga osobe s autizmom imaju poteškoća u izražavanju svojih osjećaja, želja, potreba, sposobnosti i problema s kojima se svakodnevno bore, a što se odražava na njihovo ponašanje koje može biti vrlo neobično.
Znakovi autizma kod dojenčadi i djece
Prvi znakovi upozorenja kod dojenčeta:
•rani poremećaji prehrane (odbijanje dojke ili bočice)
•nemirne nesanice s autoagresivnim pokretima ili mirne nesanice bez plača uz otvorene oči
•postojanje ranih i jakih anksioznosti (iracionalna plašljivost)
•emocionalna hladnoća i odbijanje tjelesnog kontakta
•smanjen interes za igračke, a naglašen interes za igre ruku pred očima koje mogu trajati satima
Simptomi koji mogu upućivati na autizam kod djece u dobi do 2. godine:
•dijete izbjegava kontakt očima
•ne prati izraz lica majke i bliskih osoba, ne odgovara mimikom lica
•ne inicira maženje, ne privija se uz majku i druge bliske osobe
•ne koristi predmete u posrednoj komunikaciji
•čini se da se ne odaziva na svoje ime ( dok će npr. na drugi zvuk istog intenziteta reagirati)
•kod neke djece prisutna je odbojnost prema plišanim igračkama, ne vole dodir igračke s kožom
•igra se repetitivno, komadićima vrpce, autićem ili kockicama, uvijek na isti način
•ne razvija igru „kao da“
•čini se emocionalno nezainteresirano za drugu djecu
 
Još nekoliko znakova na koje biste trebali obratiti pozornost:
•dijete nije zahtjevno, gotovo ništa ne traži i uzima ponuđeno, samo se poslužuje onime što želi
•ne boji se nepoznatih osoba ni s navršenih godinu dana
•ne obraća pažnju na odlazak majke ili bliske osobe iz prostorije ni s navršene 2 godine
•ne igra se igara pretvaranja i ne koristi igračke kao zamjene za predmete
•pokazuje izljeve bijesa bez posebnog, jasnog razloga
•pokazuje opsesivni interes za pojedine objekte i podražaje
•jako se veže za dnevne rutine i ne prihvaća promjene
Naravno, u pravilu samo neki od ovih znakova sam za sebe ne mora značiti ništa (ili može biti znak nekog drugog poremećaja), no ako se javlja više znakova potrebna je što ranija intervencija.
Stoga je za roditelje pri sumnji na autizam preporučljivo obratiti se Centru za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta u Zagrebu, Borongajska bb, gdje se mogu dobiti precizne upute za daljnju dijagnostiku i rehabilitaciju.
Znanstveno je dokazano da se ranim prepoznavanjem te ciljanom ranom intervencijom značajno može poboljšati životni ishod osobe s autizmom.